FMI logo

 

 

 

FACULTATEA DE MATEMATICĂ ȘI INFORMATICĂ

Învingătorii Concursului de Programare „eUSM 2021”

Postat de Decan la Dum, 23/05/2021 - 13:51
EUSM

Azi, 22 mai 2021, într-o ședință online specială, organizatorii Concursului de Programare „eUSM 2021” au anunțat învingătorii. Reamintim, concursul e destinat elevilor claselor VII – XII care au elaborat un proiect de cercetare în unul din domeniile Tehnologiei Informației:

  • știința calculatoarelor,
  • algoritmi și structuri de date,
  • programare,
  • inteligență artificială,
  • navigare și comunicare,
  • aplicații software.

Elevii participă la concurs atât cu proiecte individuale, cât și cu proiecte elaborate în echipă. Echipa poate fi compusă din cel mult 2 elevi. Se acceptă un profesor tutore. Fiecare elev/echipă poate participa la concurs cu un singur proiect. Proiectele sunt prezentate online sub formă de raport în una din trei limbi acceptate: română, rusă sau engleză.

În acest an învingătoare a concursului este, căreia i s-a acordat Diploma de gradul I și un loc bugetat de studii la una dintre specialitățile Informatică sau Informatică Aplicată la Facultatea de Matematică și Informatică:  

  1. Catan Mihaela, „Fake News Alert”, LT Cotiujenii Mari, satul  Cotiujenii Mari, Șoldănești, clasa X-a, îndrumător Andronic Vladimir,

Rezumatul proiectului în versiunea autorului: „Proiectul constă din mai multe părți: Introducere, Rezolvarea problemei cu ajutorul limbajului Python, Concluzii și Bibliografie. Introducerea cuprinde subiectele: „Ce sunt știrile false?”, „Problema” și „Scopul lucrării”. Rezolvarea problemei cu ajutorul Machine Learning în limbajul Python cuprinde; „Citirea datelor și concatenarea”, „Analiza datelor” și „Modelarea”. Toate liniile de cod le-am scris într-un Google Colab Notebook care este atașată la prezentarea ppt ce conține textul integral al lucrării”

Pe locul II s-au plasat două proiecte, autorilor cărora li s-au acordat Diplome de gradul II, și locuri de studii bugetate la una dintre specialitățile Informatică sau Informatică Aplicată la Facultatea de Matematică și Informatică:

  1. Sajin Chiril, Vascauțan Nichita, „SVAR - Educational Software în AR”, LT „Mihai Grecu", Chișinău, clasa XII-a, îndrumător Lupanciuc Galina,

Rezumatul proiectului în versiunea autorilor: „SVAR este un proiect educațional care simplifică procesul de învățare și percepția informației pentru elevi. Proiectul se bazează pe tehnologia de realitate augmentată și vă permite să transformați imaginile obișnuite din manuale în modele tridimensionale colorate la rezoluție înaltă. În prezent, numărul de modele depășește 120 de unități, au fost adăugate 2 manuale pentru clasa 4-a și mai mult de 10 modele pentru studii suplimentare. În viitor, alte manuale utilizate în procesul de învățare vor fi adăugate la aplicație.”

  1. Socolov Nicolai, „Browserul SRT”, Școala Profesională nr. 1, Cupcini, îndrumător Victoria Jelimalai;

Rezumatul proiectului în versiunea autorului: „Proiectul SRT – crearea unui browser”;

Pe locul III s-au plasat două proiecte, autorilor cărora li s-au acordat Diplome de gradul III, și locuri de studii bugetate la una dintre specialitățile Informatică sau Informatică Aplicată la Facultatea de Matematică și Informatică:

  1. Armando Buruian, „CovidForce”, Centrul de Excelenta in Electronica si Energetica, clasa XI-a, îndrumător Sisianu Petru,

Rezumatul proiectului în versiunea autorului: „Este o aplicație web  interactivă cu oameni și pacienți Covid19. În principal, aplicația web este destinată monitorizării pandemiei”;

  1. Slimovschi Vlad, „Descriptor universal de parole”, LT „Petre Ștefănucă", Ialoveni, clasa IX-a,

Rezumatul proiectului în versiunea autorului: „Acest program te poate ajuta in caz ca ai uitat parola de la un cont si nu poți sa o resetezi”;

Felicitări tuturor elevilor! La mai mult și la mai mare!