Sâmbătă, 15 mai 2021, în cadrul Facultății de Matematică și Informatică a Universității de Stat din Moldova, s-a desfășurat etapa de prezentare a proiectelor din cadrul Concursului de Programare „eUSM 2021”. Concursul e destinat elevilor claselor VII – XII care au elaborat un proiect de cercetare în unul din domeniile Tehnologiei Informației:
- știința calculatoarelor,
- algoritmi și structuri de date,
- programare,
- inteligență artificială,
- navigare și comunicare,
- aplicații software.
Elevii au participat la concurs atât cu proiecte individuale, cât și cu proiecte elaborate în echipă, fiind îndrumați în unele cazuri de un profesor tutore. Proiectele au fost prezentate online în limba română sau rusă.
Membrii juriului au apreciat aplicabilitatea; abordarea creativă a ipotezelor, a procesului de cercetare/studiu; abordarea științifică a tematicii proiectului; complexitatea studiului realizat; rigurozitatea; actualitatea/noutatea temei; claritatea vizuală și orală a prezentării.
În acest an au fost înscrise la concurs 7 proiecte:
- Slimovschi Vlad, „Descriptor universal de parole”, LT „Petre Ștefănucă", Ialoveni, clasa IX-a;
Rezumatul proiectului în versiunea autorului: „Acest program te poate ajuta in caz ca ai uitat parola de la un cont si nu poți sa o resetezi”;
- David Alexander, „Mouse”, CEEE, Chișinău, clasa X-a, îndrumător Sisian Petru,
Rezumatul proiectului în versiunea autorului: „Calculează numărul de clicuri”;
- Porcesco Daniel, „Informatica”, LT „Petru Rareș", or. Soroca, clasa XI-a, îndrumător Olga Ganga;
Rezumatul proiectului în versiunea autorului: „Informatic”;
- Socolov Nicolai, „Browserul SRT”, Școala Profesională nr. 1, Cupcini, îndrumător Victoria Jelimalai;
Rezumatul proiectului în versiunea autorului: „Proiectul SRT – crearea unui browser”;
- Sajin Chiril, Vascauțan Nichita, „SVAR - Educational Software în AR”, LT „Mihai Grecu", Chișinău, clasa XII-a, îndrumător Lupanciuc Galina;
Rezumatul proiectului în versiunea autorului: „SVAR este un proiect educațional care simplifică procesul de învățare și percepția informației pentru elevi. Proiectul se bazează pe tehnologia de realitate augmentată și vă permite să transformați imaginile obișnuite din manuale în modele tridimensionale colorate la rezoluție înaltă. În prezent, numărul de modele depășește 120 de unități, au fost adăugate 2 manuale pentru clasa 4-a și mai mult de 10 modele pentru studii suplimentare. În viitor, alte manuale utilizate în procesul de învățare vor fi adăugate la aplicație.”
- Armando Buruian, „CovidForce”, Centrul de Excelenta in Electronica si Energetica, clasa XI-a, îndrumător Sisianu Petru;
Rezumatul proiectului în versiunea autorului: „Este o aplicație web interactivă cu oameni și pacienți Covid19. În principal, aplicația web este destinată monitorizării pandemiei”;
- Catan Mihaela, „Fake News Alert”, LT Cotiujenii Mari, s. Cotiujenii Mari, Șoldănești, clasa X-a, îndrumător Andronic Vladimir;
Rezumatul proiectului în versiunea autorului: „Proiectul constă din mai multe părți: Introducere, Rezolvarea problemei cu ajutorul limbajului Python, Concluzii și Bibliografie. Introducerea cuprinde subiectele: „Ce sunt știrile false?”, „Problema” și „Scopul lucrării”. Rezolvarea problemei cu ajutorul Machine Learning în limbajul Python cuprinde; „Citirea datelor și concatenarea”, „Analiza datelor” și „Modelarea”. Toate liniile de cod le-am scris într-un Google Colab Notebook care este atașată la prezentarea ppt ce conține textul integral al lucrării”.
Au fost prezentate 5 proiecte (6 autori) din cele 7 înscrise. Prezentările au fost interesante, cu un nivel de cunoștințe și aptitudini avansate în domeniul programării în diverse limbaje de programare. Prezentările au fost însoțite de discuții vii cu numeroase întrebări dedicate diverselor aspecte ale subiectelor abordate.
Juriul a deliberat și v-a anunța rezultatele concursului peste o săptămână, sâmbăta viitoare, 22 mai 202, într-o ședință on-line specială, când vor fi declarate și premiile pentru învingători.
- 86 vizualizări