Domeniul de formare profesională: Științe ale Educației
Ciclu I (Licența)

 

Specialitatea “Informatică” (Ştiinţe ale educaţiei) oferă posibilitatea de a cunoaşte bazele teoretice ale informaticii şi matematicii, fundamentele programării, diverse tehnici de programare. De asemenea, planul de învăţămînt include în sine integral componentele modulului psiho-pedagogic.

Domeniul de formare profesională „Educaţie şi formarea profesorilor” asigură pregătirea specialiştilor în domeniul general de studiu 14 Ştiinţe ale educaţiei. În acest domeniu se încadrează specialitatea 141.02 Informatică.

Pe lângă modulul psiho-pedagogic, studenţilor li se oferă la alegere pregătire aprofundată în una din direcţiile: tehnologii de programare, inteligenţă artificială, baze de date, reţele de calculatoare.

Scopul programului constă în pregătirea informaticienilor, specialiştilor în domeniul educaţiei, profesori de informatică în învăţămîntul pre-universitar, informaticieni-programatori.

Titlul conferit absolvenţilor este “Licenţiat în Ştiinţe ale educaţiei”. La finalizarea Programului de studii superioare de licenţă, Ciclul I, se acordă diploma de licenţă echivalentă cu 180 credite academice în sistemul ECTS.

Admiterea la facultate se realizează în baza concursului diplomelor de bacalaureat, de studii medii de specialitate (colegiu) şi a celor de studii superioare sau de licenţă. Facultatea asigură pregătirea specialiştilor conform prevederilor Procesului de la Bologna cu aplicarea Sistemului de Credite Academice Transferabile, care asigură recunoaşterea documentelor de studii pe plan internaţional şi mobilitatea academică a studenţilor.

Calificarea ciclului I (licenţiat în Ştiinţe ale educaţiei) este oferită studenţilor absolvenţi care au realizat integral programul şi au promovat probele de evaluare (inclusiv examenul de licenţă)  cel puţin cu nota “5”. La finalizarea programului de formare absolventul deţine următoarele competenţe:

  1. Cunoaşterea bazelor teoretice ale diferitor compartimente ale informaticii în volumul necesar obiectivelor activităţii profesionale alese;
  2. Identificarea conexiunilor dintre prevederile politicilor educaţionale şi domeniile matematicii şi informaticii;
  3. Realizarea procesului educaţional în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare;
  4. Crearea mediului psiho-social favorabil şi comunicarea eficientă în context educaţional;
  5. Realizarea eficientă a managementului educaţional;
  6. Evaluarea eficienţei procesului educaţional;
  7. Deschiderea spre schimbare, elaborarea metodelor eficiente de predare/evaluare bazate pe tehnologii moderne din domeniul educaţiei şi din domeniul tehnologiilor informaţionale;
  8. Dezvoltarea şi perfecţionarea profesională continuă.

Absolvenţii specialităţii „Informatică” pot activa în calitate de pedagog, profesor de informatică în învăţămîntul pre-universitar; în calitate informatician, programator, operator, administrator de baze de date şi de reţele de calculatoare, în ministere şi departamente, întreprinderi de stat sau private. De asemenea, titularul diplomei de licenţă are acces la studii superioare de masterat de cercetare din acelaşi domeniu şi la studiile de masterat profesional din domenii înrudite.